Дирекция „Човешки ресурси и административно обслужване“
Даниела Недялкова
директор
тел: (02) 9217 558, (02) 9217 559
e-mail: [email protected]
Отдел „Подбор, обучение и оценяване“
началник на отдел
тел:
e-mail:
Отдел „Назначаване, заплащане и процесуално представителство“
Петя Георгиева
началник на отдел
тел: (02) 9217 727
e-mail: [email protected]
Отдел „Координация, деловодство и архив“
Росица Янчева-Павлова
началник на отдел
тел: (02) 9217 637
e-mail: [email protected]
Отдел „Административно обслужване и секретариат“
Любена Вътева
началник на отдел
тел: (02) 9217 576
e-mail: [email protected]
- организира и отговаря за дейностите, свързани с изготвянето на индивидуалните административни актове и документи по възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения;
- изготвя и съхранява длъжностното и поименното разписание на министерството и на регионалните управления на образованието;
- координира и консултира дейностите във връзка с изготвянето на длъжностните и поименните разписания на звената и на административните структури към министерството;
- изготвя и актуализира работните заплати в министерството и в регионалните управления на образованието;
- организира и координира набирането и подбора на персонала, като отговаря за провеждането на конкурси по Закона за държавния служител и по Кодекса на труда, когато министърът е орган по назначаване или работодател;
- образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите в министерството, на държавните служители в регионалните управления на образованието, на ръководителите на административните структури и звената към министерството и на служителите в училищата в чужбина; отговаря за правилното отчитане на отпуските; издава и заверява служебните и трудовите книжки; издава служебни бележки и документи за пенсиониране;
- осигурява методическа, организационна и техническа помощ по разработването и актуализирането на длъжностни характеристики;
- организира и координира дейността по атестирането на служителите, когато това е предвидено в закон;
- анализира потребностите, планира и подпомага организацията по обучение на служителите с цел повишаване на квалификацията им и кариерното им развитие;
- оказва правна помощ при осъществяването на правомощията на министъра като ръководител на администрацията и осигурява навременна правна консултация във връзка с постъпили жалби и сигнали, свързани с трудовите и служебните правоотношения;
- организира дейностите по процедурите за осъществяването на дисциплинарна отговорност на служителите;
- осигурява процесуално представителство по пълномощие на министъра в съдебните производства, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните правоотношения, по които министърът е орган по назначаване, и на трудовите правоотношения, по които министърът е работодател;
- разработва и актуализира документи в областта на човешките ресурси;
- извършва вписванията в Административния регистър към Министерския съвет относно:
а) административните структури и ръководните им органи;
б) незаетите длъжности в администрацията;
в) обявленията за конкурсите за държавни служители;
г) служебните правоотношения; - организира и осъществява деловодната обработка посредством автоматизирана информационна система, включително система за архивиране и съхраняване на кореспонденцията и документацията на министерството;
- приема, завежда, проучва и насочва по компетентност входящата кореспонденция (жалби, молби, писма, призовки, становища, предложения, препоръки и друга документация);
- извежда и изпраща по предназначение изходящата кореспонденция и извършва външна и вътрешна куриерска дейност;
- извършва справки и изготвя заверени копия на документи, съхранявани в деловодния архив, организира експертиза за ценността на документите, съхранявани в архива, тяхната обработка и предаване в Централния държавен архив;
- организира съгласуването и внасянето за заседание на Министерския съвет на проекти на актове на Министерския съвет;
- поддържа архив на внесените, разгледаните и приетите от Министерския съвет проекти на актове и осигурява необходимата информация на членовете на политическия кабинет, на главния секретар и на директорите на дирекции;
- обобщава и оформя предложенията на министерството за включване в законодателната програма на Министерския съвет;
- изготвя справки и отчети за дейността на министерството, свързана с административното обслужване на физическите и юридическите лица;
- отговаря за изпращането на актовете на министъра за обнародване в „Държавен вестник“;
- извършва вписванията в Административния регистър към Министерския съвет относно административните услуги и регистрационните, разрешителните и съгласувателните режими, образците на документи, свързани с тях, както и издаваните индивидуални административни актове;
- отговаря за срочното и законосъобразното изпълнение на задълженията, свързани с предложения и сигнали на физически и юридически лица по Административнопроцесуалния кодекс, и на задълженията по Закона за достъп до обществена информация и по Закона за защита на личните данни;
- организира приемна на министерството по постъпили искания (заявления), жалби и протести, сигнали и предложения на граждани и поддържа регистър за тях;
- организира предоставянето на навременна, точна и пълна информация и оказването на съдействие на омбудсмана при изпълнение на неговите правомощия;
- осигурява дейности по административно обслужване на физическите и юридическите лица на „едно гише“;
- извършва проверка на автентичността на образователни документи по постъпили писмени запитвания;
- съдейства за въвеждането и внедряването на системи, свързани с електронното правителство и оперативната съвместимост на данните, обменяни между администрациите;
- отговаря за дейностите по публикуване на стратегически документи и проекти на нормативни актове на министерството в Интернет портала за обществени консултации.